|
Skrivet av Andreas Stenhall
2009-10-22 18:51 |
|
|
Windows 7 nu för alla!
|
|
Efter lång tids väntan har det äntligen släppts, Windows 7 alltså! Efter att ha testkört Windows 7 från tidig beta varje dag i ganska exakt ett års tid på alla mina datorer kan jag bara konstatera att Windows 7 är snabbt, snyggt, stabilt och fungerar bättre än något annat operativsystem från Microsoft. Det finns många fördelar med Windows 7 och det som är den ständiga frågan är om det är värt att uppgradera eller inte.
Många företag som hoppat över Windows Vista kommer att uppgradera till Windows 7 men och för dig som hemanvändare finns det två alternativ, antingen köper du en ny dator (förr eller senare) med Windows 7 förinstallerat eller så köper du en uppgradering om du idag har Windows XP eller Windows Vista. Därmed inte sagt att du måste uppgradera till Windows 7 ;)
Det känns aningen konstigt att Windows 7 nu finns tillgängligt för allmänheten men det är samtidigt en förlösande känsla att det äntligen har släppts ut till alla. Nu återstår att se hur det mottas av alla användare. Få jag har träffat har något negativt att säga om Windows 7. Det ska bli intressant att se hur aktiviteten i Windows 7-forumet går upp och vilka slags frågor som kommer att dyka upp!
Alla artiklar om Windows 7 - Tips & Tricks för Windows 7 - Testa om din dator kan köra Windows 7!
Lyssna: Lyssna på topp 10-nyheterna i Windows 7 för itproffs Läs även: Så mycket kostar Windows 7 Läs även: Familjelicens med 3 Windows 7-licenser i ett paket Läs även: Öppet hur för Windows 7-lanseringen Läs även: MS lanserar Windows 7-blogg
Andra bloggar om: Windows, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Microsoft |