|
|
| Första intrycken av Windows 7 RC |
|
Även om jag bara kört RC:n högst begränsat i ett par dagar så har jag hittills inte stött på ett enda problem och Windows 7 RC förefaller fungera snabbare och bättre än något av de tidigare byggena jag testat. Inte en enda kritisk drivrutin saknas och det är nästintill bara att sätta igång och använda datorn omedelbart, något som är otroligt smidigt. Vad gäller den svenska versionen av Windows 7 så är testningen i full gång och stavfel och andra språkliga fel rapporteras in till Microsoft för att få ett så bra svenskt Windows 7 RC som möjligt. Återstår gör att testa ”XP mode”, det vill säga möjligheten att sömlöst köra applikationer i XP direkt i Windows 7. Nedladdningen är färdig! 5:e maj är det dags för allmän nedladdning, men när nedladdningen släpps svensk tid är dock oklart. Tänk på att det rapporteras att vissa Windows 7-nedladdningar på torrent-sajter innehåller trojaner, så tänk dig för innan du laddar hem något via inofficiella kanaler. Missa heller inte artikeln om vad som är nytt i Windows 7 RC sedan betaversionen. Läs även: Så installerar du Windows 7 virtuellt Andra bloggar om: Windows, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 7 RC, Release Candidate, Microsoft |

Efter att ha firat Valborg och styrt upp en hel del andra praktiska saker så har jag nu till slut installerat Windows 7 Release Candidate på alla mina fyra testdatorer. Tre rena installationer har det blivit med den svenska versionen av Windows 7 RC och en ren installation på engelska. Jag återkommer längre ner om den svenskla versionen av Windows 7.