alltomwindows.se: Biblioteket - alltomwindows.se

Jump to content

Meddelande För att fira att sajten numera heter alltomwindows.se kan du vara med och tävla för att vinna en av tre licenser av Windows 7 Ultimate, Professional eller Home Premium. Till tävlingssidan!

Sida 1 av 1
  • Du har inte behörighet att skapa en tråd
  • Du har inte behörighet att svara på denna tråd

Biblioteket Betygsätt tråden: -----

#1 Medlemmen är offline   Jack Bauer Icon

• PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlem
  • Antal inlägg: 680
  • Från:Online

Skrivet 22 november 2009 - 11:56

när man använder sök funktionen i w7, så får man ju inte alltid upp det man söker efter.

hittade detta på ms hemsida:

"Varför kan jag inte söka eller sortera filer i en mapp som jag nyligen inkluderat i ett bibliotek?

Om du nyligen lagt till en mapp från en icke-indexerad plats (till exempel en extern hårddisk eller ett nätverk) i ett bibliotek,
och den innehåller ett stort antal filer, kan det ta lite tid innan filerna har lagts till i bibliotekets index.
Under indexeringsprocessen kan sökningar och filsorteringar verka ofullständiga"

då jag har en massa film,musik och bilder på en extern hårddisk,så vore det bra om man kunde få hjälp med detta.

har all musik,alla bilder och alla filmer på en extern hårddisk.

detta vill jag skall komma upp när jag använder sökfunktionen i windows 7.

hur får jag till det?

jag får bara upp vissa låtar från t ex en artist,men jag vill ju få upp hela mappen med alla låtar från den artisten.

söker jag på t ex Lady Gaga, så får jag upp förslag på låtar som finns med henne.

men om jag vill lyssna på ett nyligen tillagt album med henne,eller hela mappen med alla låtarna går det inte som jag vill.

hur löser jag detta?
Dator 1: Acer eMachine E725 - Intel Pentium Dual Core 2,26Ghz, 667Mhz - 3 Gb Ram - 250 Gb Hd + 1 Tb Seagate Ext.Hd - Windows 7 Home Premium 64-bit.

Dator 2: Asus A6 R Entertainment Series Notebook - Intel Celeron M 390 1.7 GHz - 2 Gb Ram - 80 Gb Hd - Windows Xp Home Sp3.
0

#2 Medlemmen är offline   Venoms Icon

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Antal inlägg: 4 874
  • Kön:Man
  • Från:Huskvarna

Skrivet 22 november 2009 - 17:09

Ett snabbt svar funkar inte..

Det går inte att indexera nätverksdiskar i Windows 7... som standard. Det finns däremot sätt att kringå systemet lite under förutsättning att du har tillräckligt stort utrymme på din hårddisk för att lagra en indexeringscache.

Du måste göra dina filer på nätverksdisken tillgängliga offline, när du gjort det, kan du högerklicka och lägga till disken i indexeringen, under förutsättning att din version av W7 stöder indexering av nätverksdiskar... inte alla gör det.

Hoppas att det klarnat lite.. ;)
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler
0

#3 Medlemmen är offline   Dennis86 Icon

• PipPip
  • Antal inlägg: 136
  • Från:Kronoberg

Skrivet 22 november 2009 - 22:28

För att indexera nätverksdiskar med windows search så är det bara att installera denna: http://www.microsoft...7e-220761e27283
Vista Ultimate x86, Gigabyte GA-P35-DS3 iP35, Core2Duo E6750, 4GB DDR2, 8800GTS 512 (Geforce 181.22), 74GB Raptor, Zalman 600W HP-Silent
0

#4 Medlemmen är offline   Cynthia Icon

• PipPip
  • Antal inlägg: 171
  • Kön:Kvinna
  • Från:Malmö

Skrivet 23 november 2009 - 02:58

View PostDennis86, den 22 november 2009 - 22:28 , skrev:

För att indexera nätverksdiskar med windows search så är det bara att installera denna: http://www.microsoft...7e-220761e27283

Citat

Note x64 bit installations are not supported

:(
0

#5 Medlemmen är offline   Jack Bauer Icon

• PipPipPipPipPip
  • Antal inlägg: 680
  • Från:Online

Skrivet 23 november 2009 - 08:38

har löst problemet nu, tack ändå.
Dator 1: Acer eMachine E725 - Intel Pentium Dual Core 2,26Ghz, 667Mhz - 3 Gb Ram - 250 Gb Hd + 1 Tb Seagate Ext.Hd - Windows 7 Home Premium 64-bit.

Dator 2: Asus A6 R Entertainment Series Notebook - Intel Celeron M 390 1.7 GHz - 2 Gb Ram - 80 Gb Hd - Windows Xp Home Sp3.
0

#6 Medlemmen är offline   Venoms Icon

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Antal inlägg: 4 874
  • Kön:Man
  • Från:Huskvarna

Skrivet 23 november 2009 - 18:11

View PostCynthia, den 23 november 2009 - 02:58 , skrev:

:(

Prova förslaget jag skrev.. så ska det nog fungera för dig med, hoppas vi :)
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler
0

Sida 1 av 1
  • Du har inte behörighet att skapa en tråd
  • Du har inte behörighet att svara på denna tråd

1 användare läser den här tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare